Petr Gogolín, spolumajitel společnosti KURZOR s.r.o. - Kde to všechno začíná

Petr Gogolín  vystudoval obor zahraniční obchod a dokončil Management Studies na B.I.B.S. Už od střední školy se čile věnuje prodeji, měl také příležitost získat cenné zkušenosti pod vedením jedné z nejvýznamnějších českých podnikatelek. V Kurzoru se stará o obchod, související finance a marketing. Pokud zrovna nesedí v kanceláři, tak náruživě běhá v lesích okolo Brna, věnuje se poradenství zdravého životního stylu nebo nasává informace z knih od historických velikánů.


BYZMAG

Co vám dalo do podnikání nejvíce?

Soukromá škola B.I.B.S., po roce a půl jsem si uvědomil, že fakt jako začínám uvažovat nějakým strategickým způsobem nad byznysem, jako fakt mě to naučili. Díky tomu, co jsem zažil na soukromé škole B.I.B.S., jsem si uvědomil, že to jsou jediné dva roky vzdělávacího života,  co mi ta škola dala, a jako takový to pro mne mělo velký význam. Základka – čtení, psaní, střední - to jsem se jen bavil a nic jsem se nenaučil. Je fakt, že teď, když budeme dělat byznys, tak si uvědomíme, jak se buduje byznys, co se s námi děje a jaké máme před sebou překážky díky tomu růstu, jaký máme. Toto je provázanost na studia na soukromé škole B.I.B.S. v Brně. Můžu jenom podpořit tuhle školu, že to má význam. Že to není o té škole, ale především o vás. To je jedna věc a druhá, jak jste zmínil, že máte podnikatele, kteří začínali své podnikání od píky. A tady to vnímám pro nás jako velkou nevýhodu na jedné straně oproti obchodníkům, manažerům. Protože borec, kterému je 30-40, má tunu kontaktů ve své oblasti, zkušeností, know-how a kompetencí a jen mu stačí prostě začít. Když my jsme začínali, tak jsem nevěděl o té oblasti (my máme programování), já jsem se k tomu dostal, kamarád grafik kreativec měl sen a cíl mít reklamku, což je pěkné mít velké cíle, ale když nemáte kompetence, které s tím souvisí, tak je to celkem blbý. Jeho rozhodnutí byznysový bylo, že za prvních sto tisíc jel na dovolenou.

Jak jste se dostal do současné role lídra vaší firmy?

Nedá se hovořit o roli lídra. Ve firmě jsme tři rovnocenní společníci jak podílem, tak důležitosti v procesu rozvoje. Současní společníci s ním spolupracovali, ale jak to šlo do ztráty, tak mě poprosili, jestli jim nepomůžu s byznysem. Na začátku jsem bývalému majiteli kladl otázky typu jeho konkurenční výhody, proč si mám nakoupit grafiku za 20 tisíc a ne od kamaráda za 10 tisíc, a další. Tyto otázky jej překvapily, protože o nich sami nepřemýšleli - proto byli pozitivně naladěni na spolupráci, byť jsem se zeptal na elementární otázky, který zná každý průměrný strategicky uvažující podnikatel nebo manažer.

Celý rozhovor naleznete v zářijovém čísle časopisu BYZMAG od strany 44. Celé číslo ke stažení v pdf zde.

 BYZMAG